Kolejnictwo

Sektor kolejnictwa wspieramy w następujących zakresach:

  • Wytrzymałość
    • Pomiary tensometryczne eksploatacyjne – służące do oceny parametrów wytrzymałościowych, również z uwzględnieniem wytrzymałości zmęczeniowej pudeł, wózków, elementów zawieszenia,
    • Walidacja modeli numerycznych drogą statycznych testów wytrzymałościowych.
  • Wibroakustyka
    • Badania wibroakustyczne mające na celu ocenę emisji drgań i hałasu w pojeździe oraz identyfikację źródeł i ścieżek propagacji drgań i hałasu. Pozwala to na eliminację problemów w kontekście komfortu,
    • Ocena skuteczności działania wibroizolatorów (w układach zawieszeń, na mocowaniach silników trakcyjnych).
  • Dynamika
    • Badania dynamiki w warunkach pracy – mające na celu ocenę bezpieczeństwa jazdy, spokojności biegu pojazdu,
    • Analiza modalna operacyjna oraz eksperymentalna (wyznaczanie częstotliwości drgań własnych, tłumienia oraz postaci drgań) pudeł, ram wózków, innych elementów strukturalnych pojazdu,
    • Wyznaczanie charakterystyk dynamicznych komponentów.
  • Pomiary infrastruktury kolejowej – dynamika
    • Ocena skuteczności tłumienia drgań elementów toru kolejowego,
    • Ocena rozkładu nacisków podczas przejazdów przez różne fragmenty toru (łuki, rozjazdy, proste).
  • Pomiary torowe
    • Pomiary geometrii torów przy użyciu specjalistycznych urządzeń .
  • Monitoring wizyjny
    • Rejestracja pracy elementów zawieszeń, współpracy koło – szyna, pracy pantografów,
    • Rejestracja przedpola jazy pojazdu.
  • Diagnostyka eksploatacyjna pojazdu
    • Monitorowanie stanu urządzeń poprzez pomiar temperatury, drgań, przemieszczeń w celu optymalnego zaplanowania prac serwisowych lub podjęcia działań w sytuacjach zagrożeń wystąpienia awarii. Dotyczy to takich elementów jak: hamulce, ułożyskowania, koła zębate, napędy.
  • Analizy MES
    • analizy numeryczne dotyczące wytrzymałości, dynamik strukturalnej, aerodynamiki, crash.
      Analizy Multibody
    • Analizy dynamiki układów kinematycznych – kompletnych pojazdów kolejowych jak również poszczególnych komponentów.