Railway

Our offer for rail sector:

  • Durability
    • Strain gauges measurement during exploitation – allows to evaluate durability parameters with regards to fatigue strength of construction body, bogies and chassis components
    • Pomiary tensometryczne eksploatacyjne – służące do oceny parametrów wytrzymałościowych, również z uwzględnieniem wytrzymałości zmęczeniowej pudeł, wózków, elementów zawieszenia,
    • Validation of numerical model (static tests),
    • Walidacja modeli numerycznych drogą statycznych testów wytrzymałościowych.
  • Vibroacustics
    • Vibroacoustic tests which allows to evaluate sources and emission of noise and vibration energy in vehicles with use of Transfer Path Analysis. This approach can solve the comfort problems,
    • Badania wibroakustyczne mające na celu ocenę emisji drgań i hałasu w pojeździe oraz identyfikację źródeł i ścieżek propagacji drgań i hałasu. Pozwala to na eliminację problemów w kontekście komfortu,
    • Evaluation of effectiveness of vibration isolation ( in suspension systems, on mounting of traction motors)
    • Ocena skuteczności działania wibroizolatorów (w układach zawieszeń, na mocowaniach silników trakcyjnych).
  • Dynamic
    • Dynamic measurement during exploitation – the main aim of this test is evaluation of safety during driving,
    • Badania dynamiki w warunkach pracy – mające na celu ocenę bezpieczeństwa jazdy, spokojności biegu pojazdu,
    • Experimental and operational modal analysis ( identification of natural frequencies, damping factors and mode shapes) of cars, bogies and other train components.
    • Analiza modalna operacyjna oraz eksperymentalna (wyznaczanie częstotliwości drgań własnych, tłumienia oraz postaci drgań) pudeł, ram wózków, innych elementów strukturalnych pojazdu,
    • Calculation of dynamic characteristics of train components,
    • Wyznaczanie charakterystyk dynamicznych komponentów.
  • Measurement of rail infrastructure
    • Evaluation of effectiveness of vibration isolation of railway,
    • Evaluation of load distribution during driving thru different part of track (curves, straight parts, crossovers)
  • Measurement of railway
    • Measurement of railway geometry with use of dedicated devices.
  • Vision monitoring
    • Video recording of different parts of suspension, wheel – rail connection, pantograph motion,
    • Recording of vehicle foreground during driving.
  • Diagnostic during exploitation
    • Structural condition monitoring base on measurement of temperature, vibration & displacement which can help to plan and optimize service works. This approach can help to avoid serious problems and accidents. This method can be successfully use for monitoring critical elements like: bearings, brakes, gears and motors.
  • FEM simulation
    • Our laboratory offer different kinds of simulations e.g.: durability ( static and fatigue analysis), structural dynamic, aerodynamic and crash.