Sektor kolejnictwa wspieramy w następujących zakresach:
Wytrzymałość
Pomiary tensometryczne eksploatacyjne – służące do oceny parametrów wytrzymałościowych, również z uwzględnieniem wytrzymałości zmęczeniowej pudeł, wózków, elementów zawieszenia,
Walidacja modeli numerycznych drogą statycznych testów wytrzymałościowych.
Wibroakustyka
Badania wibroakustyczne mające na celu ocenę emisji drgań i hałasu w pojeździe oraz identyfikację źródeł i ścieżek propagacji drgań i hałasu. Pozwala to na eliminację problemów w kontekście komfortu,
Ocena skuteczności działania wibroizolatorów (w układach zawieszeń, na mocowaniach silników trakcyjnych).
Dynamika
Badania dynamiki w warunkach pracy – mające na celu ocenę bezpieczeństwa jazdy, spokojności biegu pojazdu,
Analiza modalna operacyjna oraz eksperymentalna (wyznaczanie częstotliwości drgań własnych, tłumienia oraz postaci drgań) pudeł, ram wózków, innych elementów strukturalnych pojazdu,
Ocena skuteczności tłumienia drgań elementów toru kolejowego,
Ocena rozkładu nacisków podczas przejazdów przez różne fragmenty toru (łuki, rozjazdy, proste).
Pomiary torowe
Pomiary geometrii torów przy użyciu specjalistycznych urządzeń.
Monitoring wizyjny
Rejestracja pracy elementów zawieszeń, współpracy koło – szyna, pracy pantografów,
Rejestracja przedpola jazy pojazdu.
Diagnostyka eksploatacyjna pojazdu
Monitorowanie stanu urządzeń poprzez pomiar temperatury, drgań, przemieszczeń w celu optymalnego zaplanowania prac serwisowych lub podjęcia działań w sytuacjach zagrożeń wystąpienia awarii. Dotyczy to takich elementów jak: hamulce, ułożyskowania, koła zębate, napędy.
Analizy MES
Analizy numeryczne dotyczące wytrzymałości, dynamiki strukturalnej, aerodynamiki, crash.
Analizy Multibody
Analizy dynamiki układów kinematycznych – kompletnych pojazdów kolejowych, jak również poszczególnych komponentów.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij